Skip to Main Content
OpenTable logo
  1. Home
  2. United States
  3. San Diego
  4. San Diego
  5. Mission Valley
Benihana - San Diego, CA, San Diego, CA

Benihana - San Diego, CA

3.7
3.7
5251 Reviews
$30 and under
Japanese

Welcome to Benihana and a dining experience unlike any other! Our guests are seated at communal tables in groups, where your personal chef will perform the ancient art of Teppanyaki. Watch as we slice and dice, preparing a meal that will dazzle your eyes as well taste buds, whether you choose mouth-watering steak, tender chicken or succulent seafood. You can also enjoy sushi prepared by a talented sushi chef and indulge in a specialty cocktail. Benihana’s famous showman chefs are legendary in San Diego. The restaurant is located near hotel row off the 8 Freeway, exit Mission Center Drive. Benihana is near Mission Bay, SeaWorld, Balboa Park and the San Diego Zoo.

On-site valet parking is avaliable for $8.00 per vehicle.

Make a reservation

2 people

June 2022
Sun
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
7:00 PM


Booked 105 times today

Order delivery or takeout

Delivery

  • Order online
  • Logo image for Postmates
  • Logo image for Uber Eats

Additional information

  • Dining style

    Casual Dining

  • Cuisines

    Japanese, Sushi, Steakhouse

  • Hours of operation

    Lunch Daily 11:00 am–3:00 pm Dinner Mon–Thu, Sun 3:00 pm–10:00 pm Fri, Sat 3:00 pm–11:00 pm

  • Phone number

    (619) 298-4666

  • Payment options

    AMEX, Discover, MasterCard, Visa

  • Dress code

    Smart Casual

  • Neighborhood

    Mission Valley

  • Cross street

    8 FWY and 163 FWY

  • Parking details

    Private Lot

  • Additional

    Bar/Lounge, Beer, Cocktails, Corkage Fee, Delivery, Full Bar, Gluten-free Options, Happy Hour, Non-Smoking, Vegan, Wine

What 5,251 people are saying

Overall ratings and reviews

Reviews can only be made by diners who have eaten at this restaurant

3.7
3.7 based on recent ratings
  • 4.2Food
  • 3.6Service
  • 3.7Ambience
  • 3.6Value

NoiseModerate

Loved For

  • San Diego

    Most Booked

  • San Diego

    Most Booked

Sort by

Filters

  1. JB

    JohnB

    San Diego

    2 reviews

    2.0

    2 reviews

    Dined 1 day ago

    overall2food3service2ambience3

    If you don’t have the staff to run the restaurant then you need to cut down the amount of reservations you accept. I had an 8:15 reservation and the cook didn’t come out and start cooking until 10:15. If I would’ve been made aware of that before I showed up then I would’ve just came later instead of waiting in an uncomfortable chair for 2 hours.

  2. l

    leila408

    San Diego

    4 reviews

    5.0

    4 reviews

    Dined 1 day ago

    overall5food5service5ambience5

    Was delicious 😋 we celebrated 2 birthdays, and got to use our birthday certificate. Everything we had was flavorful. Definitely will go back and try other dishes.

  3. a

    alvarog

    San Diego

    30 reviews

    vip
    4.0

    30 reviews

    Dined 1 day ago

    overall4food5service5ambience4

    Jake the chef was phenomenal!! One of the best and most fun experiences we’ve had at Benihana

  4. OT

    OpenTable Diner

    Las Vegas

    4 reviews

    5.0

    4 reviews

    Dined 2 days ago

    overall5food5service5ambience5

    I know I provided a 5 star rating, and it is mostly deserved. Here is how the night went ... Our waiter, Brandon was attentive and didn't skip a beat. He was great! Our chef Pina (that is what the name tag said, but I don't think that was his actual name, and I didn't hear what he said it was), on the other hand, was a different story. The food tasted great as always, but the chef did manage to faulter in 3 ways, which made my sad because it was my birthday. 1st, he gave my son's extra rice to my BF when he ordered white rice, then I reminded him to please give my son's and my shrimp to the BF, which he again acknowledged. Yet, he put it on our plates, no more than 2 minutes after me reminding him. Lastly, he left the fat on my steak, which had never happened before. I was very disappointed by him. The manager had even come around to check on everything, but nothing had been wrong by that point. Overall good experience, and I will be back.

  5. TD

    TonyD

    1 review

    3.0

    1 review

    Dined 2 days ago

    overall3food2service4ambience1

    The restaurant is run down. Oceanside is much better. I asked for separate checks and they didn’t do that.

  6. j

    jbers8

    Sacramento

    1 review

    1.0

    1 review

    Dined 3 days ago

    overall1food1service1ambience1

    We were seated and our order was taking but not correctly. Asked to replace my soda as it was flat for water. Was still charged for my soda. Meal came and it was ok, not the usual level of good. Didn’t finish my food as my steak was super fatty. Then they took our payments and had us leave the table. Didn’t even serve us the dessert!! For $100 it was a huge waste. We hit fast food on our way back to the hotel as we were all still hungry.

  7. D

    Dave91942

    San Diego

    23 reviews

    vip
    3.0

    23 reviews

    Dined 3 days ago

    overall3food5service1ambience5

    This is the first time we've had sub par service at Benihana. The host staff wasn't very friendly. Our server was terrible. Hopefully he was just having a bad day but Daniel got our order wrong, didn't bring refills, and was basically absent for the entire meal. The good news is that our chef, Sergio, was outstanding and brought the Benihana magic back to life. He was able to fix the order mistakes and dinner was fantastic. At the end, Daniel brought the bill and my wife had to ask about boxes and ice cream. We're pretty sure he would have just skipped it if we didn't ask. Again, this is the first time we've ever had bad service at Benihana... so hopefully it's just a bad night.

  8. A

    Anna

    San Diego

    1 review

    3.0

    1 review

    Dined 3 days ago

    overall3food3service4ambience3

    Been coming here for years and this was not a great experience. Not as good as it used to be and too expensive.

  9. SG

    ShareG

    1 review

    1.0

    1 review

    Dined 4 days ago

    overall1food1service1ambience1

    do it eat here! even with a reservation, the wait is still 1-2 hours

  10. OT

    OpenTable Diner

    San Diego

    13 reviews

    vip
    5.0

    13 reviews

    Dined 4 days ago

    overall5food5service5ambience5

    It das my friend Bday and we went to Benihana to celebrate it and I had a blast. We had to wait a long time to our chef come to our table but Ariel made it worth. He was funny and gave us a complete show . He’s definitely a show man and a great chef for sure. The food was delicious and my friend was super satisfied and happy. Definitely recommended

  11. EL

    ELee

    1 review

    3.0

    1 review

    Dined 5 days ago

    overall3food3service1ambience2

    made reservation for 7:15pm and had to wait for the chef for almost an hour. not a pleasant experience when wait was an hour from the reservation time.

    Benihana - San Diego, CAResponded 3 days ago

    Dear ELee On behalf of our team here at Benihana, we sincerely apologize for your experience and understand your concern. If you would like to get in touch with our team, please do so via the Contact Us page on our website so that we can further address this matter. 

  12. JR

    JenniferR

    1 review

    2.0

    1 review

    Dined 5 days ago

    overall2food3service3ambience4

    We waited on the table too long 30 mins after we were sat down . Reservation at 7 pm we started eating at 8 pm .

    Benihana - San Diego, CAResponded 3 days ago

    Dear JenniferR We apologize for your recent visit. To better assist you, please contact our team via the Contact Us page on our website.

  13. OT

    OpenTable Diner

    San Diego

    1 review

    3.0

    1 review

    Dined 5 days ago

    overall3food2service3ambience3

    This time the go

  14. KC

    KimC

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined 5 days ago

    overall5food5service5ambience5

    Excellent service, fresh food, relatively quick seating, and positive vibes.

  15. D

    Dinner

    San Diego

    29 reviews

    vip
    4.0

    29 reviews

    Dined 5 days ago

    overall4food4service5ambience4

    Fun spot for special occasions. Kids loved it! It’s pricey but enough food for two meals so take home leftovers. Great drinks, great food and excellent service!

  16. OT

    OpenTable Diner

    1 review

    3.0

    1 review

    Dined 6 days ago

    overall3food4service2ambience2

    Take more than an hour to get our dinner prepare

  17. f

    foodie4life

    San Diego

    22 reviews

    5.0

    22 reviews

    Dined 6 days ago

    overall5food5service5ambience5

    Our server (Jason?) and cook were great ! Service and entertainment made our meal most memorable!

    Benihana - San Diego, CAResponded 3 days ago

    Dear foodie4life Your feedback is appreciated. We are pleased to hear we were able to create a great memory for you and your party!

  18. MW

    MeisjeW

    1 review

    3.0

    1 review

    Dined 6 days ago

    overall3food4service4ambience4

    Reservation was for 2 pm. We didn't get seated until 2:35. That was frustrating. Then once seated it took awhile longer for a server to tend to us. Then my husband ordered the "land and sea" and somehow they forgot the sea. The neglected was make his scallops and instead just said sorry we will discount Bill. They took 8 dollars off our 200 dollar bill, not exactly my idea of the 'big discount" the server promised. Service was also extremely slow. It was nearly 6 pm when we were done and out of there. Not interested in going back anytime soon especially for a holiday.

    Benihana - San Diego, CAResponded 3 days ago

    Dear MeisjeW On behalf of our team here at Benihana, we sincerely apologize for your experience and understand your concern. If you would like to get in touch with our team, please do so via the Contact Us page on our website so that we can further address this matter. 

  19. M

    Mave

    San Diego

    4 reviews

    vip
    3.0

    4 reviews

    Dined 6 days ago

    overall3food3service3ambience2

    Benihana is starting to look, smell, and feel old. The chefs and staff aren’t exciting anymore, they should refresh the table routine and act. The front desk ladies were leaning their head on their hand showing how bored they were, not something you want to walk into. And one was scratching her braids, ew, not the sign of cleanliness that you want to see when walking into a restaurant. The ceilings are stained, the tepanyaki grills aren’t clean anymore and they no longer offer to take a photo. The food is okay, but it’s not a special as it used to be.

    Benihana - San Diego, CAResponded 3 days ago

    Dear Mave On behalf of our team here at Benihana, we would like to sincerely apologize for your recent visit with us. With your feedback, we look forward to improving the guest experience and would like to thank you for taking the time to share your review with us. If you would like to get in touch with our team, please do so via the Contact Us page on our website

  20. r

    ritak

    San Diego

    3 reviews

    2.0

    3 reviews

    Dined 6 days ago

    overall2food5service1ambience5

    The Chef at benihanas was very rude. My husband just told him that was not the kind of steak he chose and he told my husband “you don’t need to talk to me like I’m an idiot.” What? My husband didn’t say anything for him to respond like that. My husband apologized three times because that wasn’t his intention at all and the chef still didn’t accept it, he kept going back at the way he “spoke” to him. He didn’t say it rude at all….the chef was in a bad mood to even begin with. Ruined my mood and I didn’t even eat my food. My family and kids came to benihanas to celebrate my husband for Father’s Day because that’s his favorite restaurant. It just sucks that he ruined it for us….

    Benihana - San Diego, CAResponded 3 days ago

    Dear ritak On behalf of our team here at Benihana we would like to sincerely apologize for the negative experience you encountered, especially while celebrating a special occasion. If you would like to get in touch with our team, please do so via the Contact Us page on our website so we can properly address your concerns.

  21. JS

    JenniferS

    San Diego

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined 6 days ago

    overall5food5service4ambience3

    Our chef Tino was very entertaining. It was refreshing to see some new “tricks” and he was very personable! The food was delicious!!! We will request him for our next visits!

  22. OT

    OpenTable Diner

    1 review

    1.0

    1 review

    Dined 7 days ago

    overall1food4service1ambience1

    The cook was very dry, hardly spoke, and gave my mother in law attitude when my son accidentally flicked his straw. We waited so long for our waiter. Hardly checked on us. I was stealing my kids water because I had finish mine and she was no where to be found.

    Benihana - San Diego, CAResponded 3 days ago

    Dear Guest on behalf of our team here at Benihana, we would like to sincerely apologize for your recent visit with us. If you have not done so already, please contact us via the Contact Us page on our website. We want to thank you for taking the time to share your review with us and welcome you to ‘Copy/Paste’ your review in order to save time. We look forward to following up with you.

  23. B

    Brenton

    San Diego

    12 reviews

    vip
    3.0

    12 reviews

    Dined on June 17, 2022

    overall3food4service4ambience2

    This experience started off really bad. When you have a reservation and you get there they tell you you will get sat the chef will not be over for an hour in a half. I know the chef doesn't come over to cook food right away but I have never heard an hour and a half. We spoke to the manager and he said a chef called out due to covid. 100% fine and understandable in this day in age but call people and let them know before you go all the way down there and then tell them and expect them to wait. When we spoke to the manager there was nothing he was prepared to do for the inconvenience and did not seem to care about this situation. We asked the host if we could just eat at the bar and they said they were going to be shutting it down to take the chef from that area to put on tables since they were so backed up. The manager said he could squeeze my wife and I in. From there the experience got a lot better. The 2 bartenders, one being Brandon, crushed it. The were really attentive and made us feel like our money was being well spent. We will be back but I will be calling next time just to make sure there is no back up on tables even with a reservation.

    Benihana - San Diego, CAResponded 3 days ago

    Dear Brenton On behalf of our team here at Benihana, we would like to sincerely apologize for your recent visit with us. With your feedback, we look forward to improving the guest experience and would like to thank you for taking the time to share your review with us. If you would like to get in touch with our team, please do so via the Contact Us page on our website

  24. MA

    MonicaA

    1 review

    3.0

    1 review

    Dined on June 17, 2022

    overall3food4service1ambience1

    The restaurant was filthy. Food all over the floor, cooking area not clean. Had to wait 1.5 HOURS for a chef.

    Benihana - San Diego, CAResponded 3 days ago

    Dear MonicaA We apologize for your recent visit. To better assist you, please contact our team via the Contact Us page on our website.

  25. OT

    OpenTable Diner

    San Diego

    4 reviews

    2.0

    4 reviews

    Dined on June 16, 2022

    overall2food4service1ambience2

    Made a reservation last week for today at 4:30 pm. Arrived at 4:15pm. Seated at around 4:45. We waited more than an hour and a half (stopped counting at that point) before a chef arrived at our table! That is WITH A RESERVATION! We were told that there were only four chefs on duty today. I understand being understaffed but why then are you still accepting reservations at full capacity? This was absolutely unacceptable. As we sat and waited for our chef, six more tables were seated in our area! I love coming to Benihana to celebrate birthdays but this experience has me looking for other options because an hour and a half is wayyyyy too long to wait when you have a reservation.

    Benihana - San Diego, CAResponded 3 days ago

    Dear Guest on behalf of our team here at Benihana, we would like to sincerely apologize for your recent visit with us. If you have not done so already, please contact us via the Contact Us page on our website. We want to thank you for taking the time to share your review with us and welcome you to ‘Copy/Paste’ your review in order to save time. We look forward to following up with you.

  26. FL

    FoodLover25

    San Diego

    2 reviews

    3.0

    2 reviews

    Dined on June 16, 2022

    overall3food3service2ambience3

    There was a lack of chefs there so we had to wait over now before a food to be fixed and then the server was very overwhelmed kept forgetting things. However, the fried rice is always a winner

    Benihana - San Diego, CAResponded 3 days ago

    Dear FoodLover25 On behalf of our team here at Benihana, we sincerely apologize for your experience and understand your concern. If you would like to get in touch with our team, please do so via the Contact Us page on our website so that we can further address this matter. 

  27. OT

    OpenTable Diner

    Wilmington

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on June 16, 2022

    overall5food5service5ambience4

    Graduation.

    Benihana - San Diego, CAResponded 3 days ago

    Dear Guest Thank you for allowing us to be a part of the special occasion!

  28. DB

    DeniseB

    1 review

    2.0

    1 review

    Dined on June 16, 2022

    overall2food1service1ambience3

    We were celebrating a graduation. The waiter mixed up and forgot food items. I had to send back my sushi because the avocados were black and it was warm. My guest finished their meals as I waited for my food. I never got my food. We ended up paying the check and leaving. Luckily the waiter removed all the food we ordered but didn’t get. The cook was very funny and fun.

    Benihana - San Diego, CAResponded 3 days ago

    Dear DeniseB On behalf of our team here at Benihana we would like to sincerely apologize for the negative experience you encountered, especially while celebrating a special occasion. If you would like to get in touch with our team, please do so via the Contact Us page on our website so we can properly address your concerns.

  29. OT

    OpenTable Diner

    San Diego

    1 review

    1.0

    1 review

    Dined on June 15, 2022

    overall1food2service1ambience1

    Worst experience ever… made a reservation didn’t get seated for half hour later to a table that already was given their appetizers too. Was rushed to order and then when I mentioned that my wife is a vegetarian and she can’t have eggs on her fried rice they said we can’t do that…. I’m a Benihana pro… I know they can but they just didn’t want to. No diablo sauce, no sushi, took them a while to get the chef out and to get our check… just an overall terrible experience.

    Benihana - San Diego, CAResponded 3 days ago

    Dear Guest on behalf of our team here at Benihana, we would like to sincerely apologize for your recent visit with us. If you have not done so already, please contact us via the Contact Us page on our website. We want to thank you for taking the time to share your review with us and welcome you to ‘Copy/Paste’ your review in order to save time. We look forward to following up with you.

  30. D

    Dids

    1 review

    1.0

    1 review

    Dined on June 15, 2022

    overall1food3service2ambience3

    Super delayed, cook was average, bussing service was slow. Didn’t remove dishes, etc. for the price, no way I’d ever go back.

  31. OT

    OpenTable Diner

    Las Vegas

    1 review

    1.0

    1 review

    Dined on June 15, 2022

    overall1food1service1ambience1

    Terribly dirty. Food all over floors and just everywhere. Terrible service and management. I suggest going elsewhere.

    Benihana - San Diego, CAResponded 3 days ago

    Dear Guest on behalf of our team here at Benihana, we would like to sincerely apologize for your recent visit with us. If you have not done so already, please contact us via the Contact Us page on our website. We want to thank you for taking the time to share your review with us and welcome you to ‘Copy/Paste’ your review in order to save time. We look forward to following up with you.

  32. OT

    OpenTable Diner

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on June 15, 2022

    overall5food5service5ambience5

    Had some friends from Switzerland here, and wanted to show them a good time.

    Benihana - San Diego, CAResponded 3 days ago

    Dear Guest Your feedback is appreciated. We are pleased to hear we were able to create a great memory for you and your friends!

  33. k

    kristar

    San Diego

    10 reviews

    vip
    1.0

    10 reviews

    Dined on June 15, 2022

    overall1food5service2ambience2

    Went on a Tuesday night with a 6pm reservation. It took 3 hours from start to finish. It was such a long wait after we were seated until our chef arrived.

  34. TD

    TotallyDisappointed

    San Diego

    2 reviews

    1.0

    2 reviews

    Dined on June 14, 2022

    overall1food1service1ambience1

    Despite having a reservation for 4 PM on a Tuesday we waited 45 minutes to be sat and almost another hour before we were eating. Don’t bother booking a reservation on OpenTable it’s not a true reservation and we will never come back to this restaurant again

  35. AB

    AliciaB

    Seattle

    1 review

    2.0

    1 review

    Dined on June 14, 2022

    overall2food5service2ambience2

    We were seated 40 minutes after our reservation and didn’t eat until 2 hours after our reservation. We spent a total of three hours at the restaurant. The manager didn’t seem at all worried that it was taking forever. Our server spilled our drinks and would disappear for long periods of time. Im sure he was overwhelmed and they were understaffed but they should not have accepted so many reservations if they could not accommodate!

  36. OT

    OpenTable Diner

    San Diego

    2 reviews

    5.0

    2 reviews

    Dined on June 14, 2022

    overall5food5service5ambience5

    I don’t know if Benihana created the Teppan Yaki style of table side food service, but they are definitely the standard for a reason. While we were notified two hours before our reservation that it might be an hour and forty-five minutes after our reservation that we would be served, we also arrived an hour early, got seated right away, and we were treated very well by the staff. The delay was a lack of available chefs, so it’s understandable that they would let us know about the delay. The food was fantastic. Everything was cooked to perfection, and the ikura was great! The poke was a little spicy, which was unexpected but delicious. Our main courses were absolutely perfect, and Santiago really filled the role of entertainer, chef, and server very well. Our server made a single mistake, as he heard ‘salmon roll’ when I asked for ‘salmon roe,’ but he took the wrong item away, brought the right one, and he made no argument. Overall, the folks at Benihana San Diego did a fantastic job. I would absolutely come back for a date or special occasion.

    Benihana - San Diego, CAResponded 3 days ago

    Dear Guest Our goal is to create great guest memories. We are pleased to hear we were able to do so for you and your family. 

  37. r

    ruthm

    San Diego

    3 reviews

    vip
    1.0

    3 reviews

    Dined on June 14, 2022

    overall1food1service1ambience1

    We do have reservation for 8:00 pm .When we went there they told us that we have to wait till 9:30 which is one and a half hour wait.The reason for me to make reservation is so that I could be seated and not to be wait for such a long time.

  38. OT

    OpenTable Diner

    San Diego

    1 review

    1.0

    1 review

    Dined on June 14, 2022

    overall1food1service1ambience1

    This place has gone downhill. Dirty facilities and really poor service. It took two hours before a chef came to our table.

  39. OT

    OpenTable Diner

    Palm Springs

    2 reviews

    5.0

    2 reviews

    Dined on June 13, 2022

    overall5food5service5ambience5

    Elementary promotion celebration. The food was really good and the waiter was super cool & patient with my Spanish speaking family that had not been. Overall a great experience.

  40. DP

    DeniseP

    San Diego

    2 reviews

    4.0

    2 reviews

    Dined on June 13, 2022

    overall4food4service4ambience3

    All menu items are good. It will depend on your preference.

Safety precautions

  • Cleaning & sanitizing

    • Surfaces sanitized between seatings
    • Digital, disposable or sanitized menu provided
    • Common areas deep-cleaned daily
    • Sanitizer or wipes provided for customers
  • Screening

    • Sick staff prohibited in the workplace

FAQs

You can order delivery directly from Benihana - San Diego, CA using the Order Online button. Benihana - San Diego, CA also offers delivery in partnership with Postmates and Uber Eats.

Benihana - San Diego, CA is rated 3.7 stars by 5251 OpenTable diners.

Yes, you can generally book this restaurant by choosing the date, time and party size on OpenTable.

Make a reservation

2 people

June 2022
Sun
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
7:00 PM


Booked 105 times today

Order delivery or takeout

Delivery

  • Order online
  • Logo image for Postmates
  • Logo image for Uber Eats
Google Map for Benihana - San Diego, CA

477 Camino del Rio S San Diego, CA 92108

Additional information

  • Cross street

    8 FWY and 163 FWY

  • Neighborhood

    Mission Valley

  • Hours of operation

    Lunch Daily 11:00 am–3:00 pm Dinner Mon–Thu, Sun 3:00 pm–10:00 pm Fri, Sat 3:00 pm–11:00 pm

  • Cuisines

    Japanese, Sushi, Steakhouse

  • Dining style

    Casual Dining

  • Dress code

    Smart Casual

  • Parking details

    Private Lot

  • Payment options

    AMEX, Discover, MasterCard, Visa

  • Additional

    Bar/Lounge, Beer, Cocktails, Corkage Fee, Delivery, Full Bar, Gluten-free Options, Happy Hour, Non-Smoking, Vegan, Wine

Copyright © 2022 OpenTable, Inc. 1 Montgomery St Ste 700, San Francisco CA 94104 - All rights reserved.
OpenTable is part of Booking Holdings, the world leader in online travel and related services.
Booking LogoPriceline LogoKAYAK LogoAgoda LogoRentalcars LogoOpenTable Logo